شهزاده کوچک گفت: اهلی کردن یعنی چی؟ | دومین جلسه کتاب‌خوانی گروه چشمه

دومین جلسه کتاب‌خوانی چشمه با در نظرداشت پروتکل‌های صحی و بهداشتی وزارت صحت‌عامه، قبل از ظهر پنجشنه 3 سرطان 1400 با حضور علی محبی آمرفرهنگی، مدیر کتاب‌خانه و اعضای گروه چشمه در کتاب‌خانه دانشگاه غرجستان برگزار شد.

اعضای گروه چشمه در این جلسه درباره کتاب شهزاده‌ی کوچک اثر «آنتوان دو سنت اگزوپری»، ترجمه احمد شاملو گفتگو کردند. شهزاده کوچک ( Le Petit Prince ) برای نخستین بار در سپتامبر 1943 در نیورک منتشر گردیده و تا هنوز به بیش از 300 زبان و گویش ترجمه شده است. این کتاب با فروش بیش از 200 میلیون نسخه یکی از «خوانده‌شده ترین» و «ترجمه‌شده ترین» کتاب تاریخ به شمار می‌رود. همچنان شهزاده کوچک به عنوان کتاب قرن فرانسه شناخته شده و در سال 2007 به عنوان کتاب سال فرانسه برگزیده شد.

هواپیمای سنت اگزوپری در سال ۱۹۳۵ در صحرای بزرگ آفریقا دچار نقص فنی شد و به ناچار در همان‌جا فرود آمد. این اتفاق الهامی برای نوشتن شهزاده کوچک شد. شهزاده کوچک قصه کودکی است که از سیاره ب 612 دوازده برای کشف و دیدن از سیاره‌های دیگر می‌آید و با خلبان بی نام و نشان آشنا می‌شود و پس از دیدن سیاره‌های دیگر دوباره به سیاره خودش بر می‌گردد.

سنت اگزوپری در شهزاده کوچک به شیوه سورئالیستی به بیان فلسفه خود از دوست داشتن، عشق، شعور، تعهد و هستی می‌پردازد. اگزوپری در این داستان پرسش‌هایی زیادی را از زبان کودکی باشنده سیاره ب 612 درباره هستی، زندگی، تعهد، عشق و دوست داشتن، برای آدم‌ها خلق می‌کند.

جلسه با شنیدن قسمت‌های از کتاب صوتی شهزاده‌کوچک به صدای احمد شاملو پایان یافته و اعضای گروه کتاب‌خوانی چشمه «کتاب دکترین شوک نوشته نائومی کلاین» را برای جلسه بعدی ( 17 سرطان 1400) انتخاب کردند.

یادداشت : اشتراک برای دانشجویان دانشگاه غرجستان با رعایت پروتکول‌های صحی وزارت صحت‌عامه آزاد می‌باشد.

جواب دهید