کسب مقام اول مسابقه برنامه نویسی ICPC غرب آسیا توسط دانشجویان دانشگاه غرجستان

مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی (به انگلیسی: ICPC) همه ساله به عنوان یکی از مهم‌ترین و معتبرترین مسابقات برنامه‌نویسی در سطج جهان برگزار می‌گردد. این مسابقات تا سال 2018 از سوی انجمن ماشین های محاسب و با پشتیبانی شرکت‌های بزرگی چون IBM برگزار می‌شد و با نام ACM-ICPC خوانده می‌شد. تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات، دانشجویان دانشگاه‌های سرتاسر جهان هستند که ابتدا در مسابقات منطقه‌ای شرکت می‌کنند و سپس تیم‌های برگزیده جواز حضور در فینال را کسب می‌نمایند. این بار چهارمین دور مسابقات محلی ( Regional ) Asia west یا غرب آسیا با اشتراک 66 تیم از دانشگاه های مختلف افغانستان با موفقیت برگذار شد که تیم Brute Forceاز دانشگاه غرجستان مقام اول را کسب کردند و منحیث تیم برگزیده جواز رسمی حضور در فینال که بزودی در کشور بنگلادیش با حضور قدرتمندترین تیم های سرتاسر جهان برگذار می شود را بدست آورند. به ترتیت تیم دانشگاه ابن سینا مقام دوم و تیم دانشگاه کابل مقام سوم را کسب کردند، که برای اعضای هر دوتیم آرزوی موفقیت داریم.

همچنین دانشگاه غرجستان تیم دیگری با نام New Code که متشکل از محصلین سمستر 3 و 4 دانشکده کمپیوتر ساینس می باشند را نیز روانه این مسابقات نمودند که در بین 66 تیم مقام نهم این مسابقات را از آن خود نمودند و امیدهای مقام آوری برای سالهای آینده دانشگاه غرجستان خواهند بود.

این افتخار و مقام را برای محصلین شرکت کننده از طرف دانشگاه غرجستان به اساتید، کادر علمی و فنی و مخصوصا برای دانشکده کمپیوتر ساینس دانشگاه غرجستان از صمیم قلب تبریک عرض میداریم.

همچنین خانواده علمی غرجستان از اساتید محترم روح الله فصیحی رئیس پوهنحی کمپیوتر ساینس دانشگاه غرجستان و استاد محمد حسین سلطانی که در دوره های قبلی پایه گذار تیمهای اشتراک کننده بوده و همکاری های چشم گیر با تیم اول داشتند، بی نهایت سپاسگذاری نموده و آرزوی موفقیت این عزیزان را داریم.

همچنین از تلاش‌های کادر اداری و فنی و علمی دانشگاه کاتب به خاطر برگزاری این دور مسابقات که با برنامه ریزی خوب، با موفقیت برگذار نمودند قدردانی می‌کنیم.

جواب دهید